Kan Telemarketing Svig ske for dig?

Telemarketing svig ofre er af mange forskellige etniske og socio-økonomiske baggrund og spænder fra dem med lidt formel uddannelse til dem med professionelle grader. Alle aldre er berørt, selvom seniorer modtage en stor procentdel af opkaldene. Problemet med telemarketing svig er, at det er vanskeligt at afgøre, om en opkalder er legitime, og det er undertiden vanskeligt for folk at hænge på telemarketingfolk. Visse individer, og især seniorer, er målrettet ubønhørligt af telemarketers. Dette gælder især, hvis personen, der allerede har givet penge til en telefonsælger eller har været plaget i fortiden.

Fælles telefon svindel

Prisen tilbyder: “Du er berettiget til at vinde den store præmie!” “Du har vundet i lotteriet!”

Der er ingen præmie, eller prisen er værdiløs eller overpris. Du er som regel at vide at du skal betale noget på forhånd for at få din “gratis” præmie. I de fleste tilfælde, du bliver bedt om at betale “skat”, eller “ekspeditionsgebyrer” eller “Porto” eller er tvunget til at købe vitaminer eller nogle andre produkt for at modtage din præmie. Chancer er du vil aldrig se nogen præmie eller gevinster. I nogle situationer er tilbud om en præmie blot et kneb til at få dit kreditkort eller checkkonto oplysninger.

Det er imod loven for en telefonsælger at kræve du til at betale nogen penge eller købe noget for at indtaste en sweepstakes eller konkurrence. I Hawaii er det imod loven at deltage i et lotteri om lotteriet er placeret i Hawaii eller i en anden medlemsstat eller et andet land.

Velgørenhed: “du har givet penge til XYZ lov håndhævere Føderation i fortiden, og vi beder om din årlige bidrag til vores børns fond. Vi bekæmpe stofmisbrug, sponsor sportsbegivenheder for fattige børn og udgive et magasin. Hvor mange billetter kan du købe?”

Con kunstnere mærke ofte falske velgørende organisationer med navne, der lyder som bedre kendte, velrenommerede organisationer. De vil ikke sende dig skriftlig information eller vente for dig at tjekke dem ud med forbrugerbeskyttelse eller Better Business Bureau. Fordi disse organisationer ikke kan være faktiske charities, kan dit bidrag ikke være fradragsberettigede.

Kredit reparation/lån: “Vi kan reparere din kredit og få dig et lån!”

Mange virksomheder lover at reparere kredit eller låne penge, og derefter ikke leverer de annoncerede tjenester under tillægsgebyr up-front. Det er imod loven for en telefonsælger at bede om en forudgående gebyr for at reparere din kredit eller få et lån.

Recovery værelser: “Vi kender du fik taget af en telemarketer og for et gebyr, vi kan hjælpe dig med at genoprette de penge du har mistet!”

Du kan blive snydt en anden gang. Det er imod loven at bede om et forskud til at inddrive midler tabt til telemarketingfolk.

Tips til at beskytte dig mod telemarketing svig

Fortælle, der ringer, at du ikke ønsker at blive kaldt igen, og hænge op på telefonen. Det er ulovligt for interstate telemarketingfolk at ringe til dig hvis du har bedt om at blive placeret på deres “ikke kalde” liste. Kald gange er begrænset til 8:00 til 09:00:00 lokal tid. Interstate telemarketingfolk skal fortælle dig, hvis de gør et salg opkald, navnet på sælgeren, og hvad de sælger før de foretager deres pitch. Hvis det er en præmie forfremmelse, skal de fortælle dig, at ingen køb eller betaling er nødvendigt at indtaste eller vinde.

Aldrig købe samtidig med den salgstale. Altid tage din tid at træffe en beslutning.

Legitime virksomheder ikke vil presse dig til at træffe en hurtig beslutning. Aldrig svare på et tilbud du ikke grundigt forstår. Send aldrig penge eller give dit kreditkort eller bankkontonummer til ukendte firmaer. Tro ikke, at give nogle penge til en telefonsælger “en gang” vil gøre ham eller hende gå væk. Du vil sandsynligvis modtage endnu flere opkald.

Ikke gøre forretninger via telefon med ukendte firmaer. Lovlydige virksomheder forstår når du ønsker mere information om deres tilbud eller virksomhed. Altid bede om og vente, indtil du modtager skriftlig materiale om tilbud eller velgørenhed. Hvis du føler, at telefonsælger presser du, hænge.

Kontakt Better Business Bureau og staten Hawaii Office forbruger

Beskyttelse til at bestemme, om andre forbrugere har indgivet klager mod telemarketing organisationen du undersøger. Desværre er kan ikke alle dårlige virksomheder identificeres gennem disse organisationer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *